dziewczyna

Przez ostatni tydzień byłam totalnym flejtuchem. Na twarzy ani grama makijażu, ubierałam chyba najgorsze możliwe ciuchy [które zresztą – po tym, jak Niedźwiadek zwrócił mi uwagę, że wyglądam w nich jak babcia – spakowałam do wora i wyniosłam do pojemnika na używaną odzież] i ogólnie cieszyłam się możliwością bycia oglądanym przez minimalną liczbę osób. Mój urlop dobiega końca, co bardzo mnie boli, ale że została mi jeszcze do wykorzystania połowa soboty i niedziela, staram się odpychać od siebie myśli o powrocie do pracy.

W mój urlop zrobiłam dużo mniej niż zakładałam, głównie dlatego, że zupełnie zapomniałam o dniu świątecznym, który bardzo pokrzyżował mi plany, no ale nic to, będę nadrabiać w kolejne weekendy. Popchnęliśmy trochę sprawę mieszkania, został nam właściwie jeden pokój do oczyszczenia. Przypomnieliśmy też o sobie naszej ekipie remontowej, akcja ruszy na koniec lipca. Wstępnie wybraliśmy też kolorystykę naszej łazienki, a czuję, że cała reszta będzie totalnym spontanem. Ciągle też męczymy się z decyzją, czy wrócić do Miasta Rodzinnego, czy nie. Jeśli chodzi o Niedźwiadka, to najgorsze mamy już za sobą i na pewno bez problemu pracę by znalazł. Ze mną też już lepiej, trochę więcej pozycji w moim cv, na pewno szanse większe, ale czy na tyle duże, żeby znaleźć tam pracę? Od biedy mogłabym dojeżdżać, wprawdzie byłoby to wycieńczające, ale ludzie tak żyją, więc mogłabym i ja spróbować. No zobaczymy, wszystko wyjdzie w praniu.

Nadrobiłam też wszystkie serialowe zaległości, teraz rozglądam się za kolejnymi pozycjami, bo w moich ulubionych chwilowy zastój i oczekiwanie na nowe sezony. Ktoś coś poleca?

Dzisiaj w Biedronce odkryłam, że wprowadzili możliwość płatności kartą – no kurna nareszcie. W Biedronce spotkałam też dziewczynę. Była wysoka, chuda i miała tak bardzo smutną twarz, że przyciągnęła moją uwagę. Potrafię przyglądać się bez alarmowania obserwowanego, kątem oka, niby przez przypadek. I szybko zrozumiałam, czemu ta bardzo młoda, nastoletnia osoba, jest tak smutna, zgarbiona i przygaszona. W kolejce do kasy wepchnął się przed nią ojciec. Śmierdzący przetrawionym alkoholem i okrutnym kacem, wpatrujący się w puszkę piwa jak w eliksir życia, brzydki, czerwony, z trzydniowym zarostem i tymi czerwonymi, wodnistymi ślepiami pijaka. Miałam wrażenie, że jest o krok od odepchnięcia mnie na bok, żeby tylko mógł zapłacić i wyjść. Ale zaczekał, aż spakowałam zakupy, przestępował wprawdzie z nogi na nogę, ale zaczekał. A potem chwycił swoją puszkę piwa, rzucił kasjerce 2 zł i bez czekania na resztę wybiegł ze sklepu, otwierając puszkę w trakcie. Dziewczyna spokojnie pakowała swoje zakupy, pochylona, unikająca kontaktu wzrokowego z kimkolwiek. A potem wyszła, powolnym krokiem, tak smutna, jak tylko smutna może być córka alkoholika. Mam nadzieję, że będziesz mogła szybko wynieść się z domu i zacząć nowe życie, Dziewczyno.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

12 odpowiedzi na „dziewczyna

  1. linka85 pisze:

    Jaki smutny los tej dziewczyny i wszystkich dzieci alkoholików. A najgorsze jest to, że nikt takiego życia sobie nie wybiera. Nie mamy wpływu na to, w jakiej rodzinie przyjdziemy na świat. Nam się poszczęściło… Innym można jedynie współczuć i mieć nadzieję, że w końcu zdołają się wyrwać z takiego bagna.
    Zawsze jest tak, że dni wolne za szybko mijają. Zresztą ostatnio właściwie wszystkie jak dla mnie za bardzo przyspieszyły. Cóż, starość nie radość ;). Dziś, przejeżdżając obok mojej dawnej uczelni, z rozrzewnieniem zaczęłam wspominać czasy studenckie. I nie mogę się nadziwić, że to już tyle lat po…

  2. Iwona pisze:

    Też żem dziecię alkoholika, może innej miary, bo kulturalnego, oczytanego, spokojnego człowieka, ale takiego, który pije i pić będzie. I tak naprawdę to smutna obecnie jestem tak jak ta dziewczyna choć od lat już nie mieszkam w domu rodzinnym. Ale to po prostu zostaje w człowieku, albo się pije, albo wiąże się z kimś również zaburzonym. Od schematu tak szybko się nie ucieknie,

  3. innam pisze:

    Wiem. To ja Ci w takim razie życzę, Smutna Dziewczyno,żebyś już nie była smutna. Za dużo jest smutnych ludzi na świecie.

  4. cicicada pisze:

    z seriali z tego co w pracy ludzie ogladaja to oczywiscie Gre o Tron i cos takiego jak Shameless (chyba). Sama nie ogladam, ale sadzac po ilosci dyskusji, ktore moi wspolpracownicy tocza to chyba warto ;D

  5. innam pisze:

    Oba seriale znam i obejrzałam wszystkie odcinki – oba warte polecenia rzeczywiście :) Dzięki!

  6. napiecyku pisze:

    Biedne są dzieci alkoholików, życzę jej jak najlepiej. Dzięki za informacje o kartach w Biedronce, jakoś przyzwyczajeni jesteśmy do płacenia kartami, może będę tam częściej wpadać :)

  7. linka85 pisze:

    A tak na marginesie, jeśli chodzi o seriale, oglądam ich z mężem mnóstwo – część na pewno widziałaś, niektóre są starsze, inne nowsze, ale wspomnę o tych, które mi się spodobały – House of Cards, Continuum, Grimm, Bitten (o wilkołakach), Haven, Arrow, Sherlock, Beauty and the Beast, oczywiście Homeland i Strike Back (już się skończył, a szkoda!), Person of Interest (uwielbiam!), najnowsza Nikita, Revolution, The Following, The Blacklist, Resurrection. Chyba póki co wystarczy ;).

  8. postal pisze:

    Wpada sie do Zabki

  9. Iwona pisze:

    Dziękuje :*

  10. innam pisze:

    Tylko kilka z tych pozycji kojarzę. Obejrzałam w całości Homeland, zaczęłam kiedyś House of Cards, ale z niewiadomych przyczyn zarzuciłam [planuję wrócić], kilka odcinków Sherlocka [też planuję wrócić] i to właściwie tyle z tytułów, które podałaś. Dlatego przejrzę je na filmwebie, może akurat coś mi przypasuje :)

  11. stalmuska pisze:

    na hbo są darmowe odcinki bez tajemnic, a na vod głęboka woda

  12. gdyrozumspi pisze:

    Ostatnio nie oglądam żadnych seriali, nic ostatnio nie oglądam ;)

Skomentuj

